Friday, July 2, 2021

Permulaan Pengajian di Universiti Utara Malaysia 2021

     Aku memang tak sabar nak buat comeback dalam alam Universiti. Impian aku ialah untuk berjaya 

menggengam segulung Ijazah Sarjana Muda.


   Sekali pun impian ini tak pernah padam walaupun aku pernah sebenarnya berada dalam alam 

Universiti pada 2017-2019. Cuma alam Universiti aku tak macam majoriti pelajar lain.


  Kami bukan sepenuhnya terikat di dalam. Kami belajar secara PJJ. Cabaran kami ialah diri sendiri

dan masa. Jujur aku cemburu dengan kawan-kawan di UIA yang bakal menamatkan pengajian mereka.


    Walaupun kami bermula bersama pada 2017, kami tidak ditakdirkan untuk tamatkan pengajian 

bersama. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik.


  Universiti pilihan aku kini, semestinya salah satu dari Universiti Impian aku pada masa STPM.


Kredit Foto : Pada Gambar
Sumber : Klik pada gambar


   


Universiti Utara Malaysia. Doakan aku dapat tempuh 5 Tahun ini dengan jayanya. Amin In Sha Allah.


Tulisan Harith Ariffin Bin Asmadi

2 Julai 2021, Jumaat

1:15 Pagi



   


No comments:

Post a Comment

Kehidupan Universiti : Semester Ketiga di Universiti Utara Malaysia

Assalamualaikum Rakan-Rakan Internet.   Sedar tidak sedar aku sudah pun berada dalam semester ketiga di Universiti Utara Malaysia. Satu peng...